Pécsről Máriakéméndig

A Via Divide Caritatem zarándokút következő szakaszának avatására 2010. október 23-24-én került sor. Az útvonal Pécsi Bazilika - Újhegy - Nagykozár -Magyarsarlós - Hásságy - Máriakéménd volt.

2010. október 23-án reggel 9 órakor szikrázó napsütés fogadta a Pécsi Bazilika előtt azokat, akik a Szent Márton Európai Kulturális Útvonal "Via Divide Caritatem" Baranya Megyei Gyalogos Útvonal újabb szakaszának avatására jöttek.

A csoport Tillai Gábor idegenvezetésével látogatta meg a Bazilikát, külön figyelmet fordítva a mennyezeten látható Szent Márton ábrázolásra.

Az Ókeresztény Mauzóleumban a IV.századot, Szent Márton korát elevenítette fel zarándoktársunk, Csékeiné Korda Klára.

A Lakatfal, a Dzsámi, a Széchenyi tér, a Zsolnay kút és a Zsinagóga történetének hallgatása közben sétáltunk el a 43-as számú busz megállójáig, majd utaztunk el Pécs-Újhegy végállomásig. Innen gyalogosan mindössze 1 kilométer Nagykozár határa, ahol ünneplőbe öltözött kedves nagykozáriak vártak bennünket, s az első keresztnél szép Mária-éneket énekeltünk.

A falu központjában Dr. Szentirmainé Kiss Mária polgármester asszony és Szabóné Kovács Kriszta alpolgármester asszony vártak, tájékoztattak falujukról, s szép kiadványokkal és képeslapokkal ajándékoztak meg bennünket. A helyiek invitálására meglátogattuk a nagykozári Keresztelő Szent János templomot, csoportképet készítettünk a szép Mária szobor előtt, majd imádság és éneklés után - néhány lelkes nagykozári kíséretében - a pincesoron át folytattuk utunkat Magyarsarlósra.

Magyarsarlóson Dukai Zoltán polgármester úr és felesége vártak bennünket, tudták, hogy fáradtan fogunk megérkezni, a gangra már előre kikészítették az üdítőket, bort, rágcsálnivalót. Dukai Zoltán még mielőtt polgármester lett megírta Magyarsarlós falu történetét, melyből egy példányt csoportunknak ajándékozott.

Utunkat október 24-én reggel a magyarsarlósi Szűz Mária Szent Szíve templomban imádsággal kezdtük, majd megdöbbenve és elgondolkozva néztük végig a modern keresztúti képeket.

Az út Hásságyig a Vasas-Belvárdi vízfolyás mentén vezet, a sárban haladás megerőltető,de Hásságyra érve a csodás panoráma, a szépen rendben tartott házak és Szentkereszti István Kapoli díjas népi iparművész fafaragó munkái bőségesen kárpótoltak bennünket.

Megnéztük a felújítás előtt álló kis Szent Rókus kápolnát, a Szent Antal templomot, majd a Községházán Wilhelm Fülöp polgármester úr borral, süteménnyel kínált és mesélt Hásságy múltjáról, jelenéről és a még megoldásra váró feladatokról.

Hásságytól Máriakéméndig először szőlők mellett halad az út, majd szántóföldek között, a gerincen 2 kilométeren keresztül lélegzetelállító körpanoráma fogadott bennünket: déli irányban a Villányi-hegység a Szársomlyóval, odébb a Siklósi dombság, majd északi irányba nézve a Mecsek teljes vonulata kelettől nyugatig elénk tárult.

Máriakéméndre a major kerítései között értünk be, kíváncsian bámultak ránk a birkák és a kis bárányok. A Szent Márton templom előtt Dr. Tamás Roland atyával beszélgettünk néhány szót, majd a Rott pincében egy finom pincepörkölttel zártuk le utunkat.

1 2

Hírlevél

ESEMÉNYNAPTÁR
« Előző év / hónap
Következő év / hónap »
Mai dátum

ESEMÉNYEK

KÖZELI ESEMÉNYEK

Kisujbanyamosolya.hu 2009 © Minden jog fenntartva!